Vitalija Ringytė-Ališauskienė,
istorijos mokytoja

Lapkričio 12 d. vyko dvi atviros integruotos istorijos ir lietuvių kalbos pamokos „Riterių pasaulis“ 8 klasės mokiniams. Mes kartu su lietuvių kalbos mokytoja metodininke Nijole Sodoniene siekėme, kad aštuntokai suvoktų viduramžių laikotarpio riterių gyvenimo savitumus bei juos sietų su šiandiena.

Pirmąją pamoką mokiniai skaitė pranešimus (namuose pasirengę pateiktis, atsirinkę tinkamą filmų medžiagą) apie viduramžių laikų riterių ginkluotę, jų kovas, kasdienį gyvenimą, supažindino su karaliaus Artūro Apskritojo stalo taisyklėmis, pristatė mūsų dienomis Lietuvoje veikiančius riterių klubus.

Antrąją pamoką aštuntokai žinias taikė praktiškai. Kūrybinius gabumus atskleidė sukurdami posmą širdies damai ir jį teatrališkai perskaitydami. Kita užduotis skatino kiekvieną pagalvoti, kaip dalyvaus diskusijoje prie Apskritojo stalo ir išsakys argumentuotą nuomonę šiomis temomis: Ar mūsų laikais yra riteriškai besielgiančių? Kokių profesijų atstovams labiau būdinga elgtis riteriškai?

Labiau suvokti viduramžių laikotarpio riterių gyvenimo savitumus ir juos sieti su Lietuvos istorija bei su šiandiena padėjo grupės „Perkūno sakmė“ („Thundertale“) dainų „Švieski, žvaigžde“ ir „Mes dar turim jėgų“ vaizdo klipai bei pačių mokytojų papuošalai su savitais simboliais. Mokinius stebino, kad  riterio arba sero ir damos vardas (titulas) suteikiamas ir mūsų laikais – už išskirtinius nuopelnus ir nuolatinių pastangų reikalaujantį pasišventimą bet kurioje srityje nacionaliniu mastu.

Džiugu, kad mokiniai atsakingai pasiruošė pranešimus, vertino bendraklasių atliktas užduotis ir aktyviai dalyvavo pamokų veikloje. Belieka tik palinkėti laikytis riteriško elgesio taisyklių/kodekso.